Idrott och motion
Alla våra idrottshallar är stängda till den 24 januari på grund av coronaviruset. I Mölndal finns det goda möjligheter att idrotta och motionera.
I naturen finns motionsspår och vägar att vandra på.
Du kan fiska i sjöar och
på vintern kan du åka skidor.
På många ställen i Mölndal finns det anläggningar
där du till exempel kan spela fotboll,
simma, åka skridskor, spela tennis eller rida.
Åbybadet och Aktiviteten
är stora och populära anläggningar.
Simma och lek på Åbybadet
På Åbybadet finns bassänger för dig som vill
simma och motionerna.
En annan del av badet finns för dig
som vill leka och ha roligt.
Där finns vattenrutschkanor, bubbelpooler och annat häftigt.
På Åbybadet finns också simskola
för både barn och vuxna.
Många sporter på Aktiviteten
Aktiviteten är en stor anläggning
för motion och idrott.
Det finns flera stora sporthallar i Aktiviteten.
Anläggningen används bland annat för
fotboll, basket, bowling, handboll, yoga, gymnastik och dans.
På Aktiviteten arrangeras också tävlingar och matcher.
Boka en lokal
Idrottshallarna, fotbollsplanerna och skridskobanorna
används ofta av idrottsföreningar.
Du som bor i Mölndal kan också boka många av lokalerna.
Du kan boka en hall på lokalbokningen
lokalbokningen@molndal.se
031-315 16 60
Kontakta en idrottsförening
I Mölndal finns 200 olika idrottsföreningar.
I Föreningsregistret
på Mölndals stads webbplats
kan du hitta föreningen du söker.
foreningsservice@molndal.se
Näridrottsplatser
I Kållered, Lindome och Mölndal finns
så kallade näridrottsplatser.
Det är mindre idrottsplatser
dit alla kan komma vilken tid som helst.
Du behöver inte vara med i en förening
eller boka en tid.
Kontakt
Per Almberg
Fritidskonsulent
Kultur- och fritidsförvaltningen
031-315 16 75
per.almberg@molndal.se
Hjälpte den här informationen dig?
Tack
Din synpunkt hjälper oss att göra webbplatsen bättre, för alla.